tiistai 13. maaliskuuta 2012

Tokosta vähän

Vähän videoita taas vaihteeksi meidän alo liikkeistä. Ollaan mielestäni jopa edistytty joissain asioissa. Selittelen tähän alkuun noi videot ettei tartte ihmetellä ;)
Eli noissa jäävissä huomasin videoinnin jälkeen, että sisällä onnistuu ja ulkona ei.. Mietiskelin hetken ja tajusin että jotenkin sisällä teen aina niin että sanon "maahan" tai "top" käskyn astuessani koiran puoleisella jalalla. No ulkona en sitä tehnyt. Ollaan siis tähän asti tehty noita jääviä melkolailla ilman seuraamista. Oon koittanut sitä nopeutta saada lisää.
Luoksetulossa tein vielä viikko sitten joko askeleen tai pompun koiraa kohti kun se törmäsi. Enää ei sitäkään tartte tehdä. Kop kop!
Seuraamisessa poikittaa mutten jaksa siihen nyt puuttua. Tärkeimmät asiat ensin :) Sen saa kyllä korjattua myöhemminkin.

Piippailusta sen verran, että oltiin perjantaina Tampereella Erjan ja Annen valvovan silmän alla tekemässä seuruuta ja kaikkea missä siis vinkuu.. Mun on oltava koiralle reilu ja annettava sama palkkaussignaali aina kun palkkaan. Aiemmin oon saattanut huutaa "jes" "hyvä" "shhhtt" jne. Koira kyttäilee palkkaa kun ei tiedä koska se tulee. Hyvä mää! Tämä huomattavissa videoilla. Opettelen..!
Lisäksi mua neuvottiin tekemään yllätyksellisiä treenejä, teen liian usei saman kaavan mukaan. Yhtäkkiä temmonvaihdos, oikeelle käännös, täykkäri oikealta vaikka teen sen yleensä vasempaan jne. :)
Sit se "hiljaa" käskyn opettaminen. Oon nyt sanonut "hiljaa" jos piippaa mutta useimmiten se vastaa siihen piippaamalla. Toki nyt on tooosi vähän käyttänyt ääntä tokoillessa kun olen noudattanut näitä neuvoja! Siis yllättävän vähän. Olen tehnyt seuruuta joka päivä ulkona patukalla ja parina treenikertana ei päästänyt ääntäkään vaikka tein liikkeellelähtöjä ja sivulletuloja!!

Maahan:
12.3.2012
12.3.2012

Seiso:
12.3.2012
12.3.2012

4.3 oltiin Veeran kaa tallilla:

4.3 Liik. seisomista

4.3 Luoksari (tuolloin vielä törmäili ;))
4.3 Auraam..eiku seuraamiset

Ei kommentteja: